خدمات سئو چیست و شامل چه مواردی است؟

آنچه در این مطلب می خوانید :
خدمات سئو شامل چه مواردی می شود؟

خدمات سئو چیست و خدمات شرکت سئو شامل چه مواردی است؟

امروزه ۵۵ درصد از مشاغل بر روی خدمات حرفه ای بهینه سازی موتورهای جستجو ( خدمات سئو ) سرمایه گذاری می کنند. اما قبل از هرچیز باید بدانید که خدمات سئو چیست و شامل چه مواردی می شود؟

برای آگاهی از خدمات سئو و همچنین انتظاراتی که باید از یک سئو کار یا شرکت سئو داشته باشید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی:  تیم متخصص سئو حرفه ای در تهران

تعریف خدمات سئو

خدمات سئو خدماتی هستند که معمولاً توسط یک آژانس سئو ارائه می شود و به شرکت شما در موفقیت در بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کند. سئو ، بازید سایت شما را در نتایج جستجو در موتورهای جستجو مانند Google و Bing افزایش می دهد. شما بوسیله سئو به طور خاص بر نتایج جستجوی مربوط به شرکت ، محصولات ، خدمات یا صنعت خود تمرکز می کنید و در نهایت باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار شما می شود.

خدمات سئو به شرکت شما در موفقیت در بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کند

نمونه ای از خدمات سئو

به عنوان مثال ، یک نانوایی ممکن است از شیرینی پزی برای رتبه بندی جستجوهای زیر استفاده کند:

  • شیرینی پزی مرکزی بدون گلوتن
  • کوکی های سفارشی شیرینی پزی
  • بهترین شیرینی پزی برای کیک عروسی

از آنجایی که موتورهای جستجو مانند گوگل به بیش از ۲۰۰ عامل برای تعیین رتبه یا موقعیت یک وب سایت در نتایج جستجو متکی هستند ، برای موفقیت در سئو به تخصص قابل توجهی نیاز است. به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل با ارائه دهنده خدمات سئو همکاری می کنند.

خدمات سئو که آژانس های سئو ارائه می دهند

در سالهایی که موتورهای جستجو مانند Google و Ask Jeeves راه اندازی شده اند ، الگوریتم های موتورهای جستجو به روز رسانی ها و نوآوری های متعددی را تجربه کرده اند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های سئو خدمات تخصصی سئو را ارائه می دهند. این خدمات به کسب و کارها در صنایع خاص (و رقابتی) کمک می کنند تا موفق شوند.

چند نمونه از رایج ترین خدمات بازاریابی سئو عبارتند از:

  • سئوی محلی
  • سئو تجارت الکترونیک
  • سئوی صوتی
  • ممیزی سئو

برای بسیاری از شرکت ها ، خدمات سنتی سئو و همه چیز را که برای موفقیت نیاز دارید ، ارائه می دهد. اگر شما یک فروشگاه محلی یا تجارت الکترونیک هستید ، خدمات سئو محلی و تجارت الکترونیک یک مزیت رقابتی ارائه می دهند که می تواند تأثیر استراتژی سئو شما را به حداکثر برساند.

سئو محلی

مزیت رقابتی سئو محلی

در برخی موارد ، خدمات سئو بر مناطق خاصی از سئو تمرکز می کند ، مانند:

سئو داخلی ، که بر بهینه سازی های مربوط به وب سایت شما ، مانند برچسب عنوان ، محتوا و موارد دیگر تمرکز دارد

سئو خارج از صفحه ، که بر بهینه سازی های مربوط به حضور آنلاین شما ، مانند بک لینک وب سایت شما تمرکز می کند

سئو تکنیکی ، که بر بهینه سازی های مربوط به باطن وب سایت شما تمرکز دارد ، مانند سرعت صفحه شما ، معماری سایت و موارد دیگر

از آنجایی که سئو برای موفقیت به سئو داخلی ، خارج از صفحه و فنی نیاز دارد ، سرمایه گذاری شرکت ها در این خدمات غیر معمول نیست.

اکثر مشتریان برنامه های سئو با خدمات کامل را انتخاب می کنند . این خدمات شامل سئو در صفحه ، خارج از صفحه و فنی است زیرا این برنامه ها راه حل همه کاره را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید زمان خود را در جاهای دیگر متمرکز کنید.

                        مطلب پیشنهادی: آیا برای کسب و کار خود به یک سایت شرکتی نیاز دارم؟

۷ موردی که شرکت سئو باید به شما ارائه دهد

اکنون که تعریف خدمات سئو را می دانید ، بررسی خدمات ارائه شده توسط شرکت های سئو ضروری است. با اینکه هر آژانس متفاوت است ، اما طبیعتا شما می خواهید با شرکتی همکاری کنید که بتواند تمامی انتظاراتتان را برآورده کند.

در حین مقایسه شرکت های محتلف ، باید روی یکسری خدمات سئو تمرکز کنید که شامل موارد زیر می شوند:

۱- ممیزی سئو

خدمات هر شرکت سئو باید دارای ممیزی سئو باشد.

با ممیزی سئو ، ارائه دهنده سئو شما به استراتژی فعلی شما نگاهی عمیق می اندازد. حتی اگر شما یک استراتژی سئو ندارید ، آژانس شما وب سایت شما را از منظر سئو ارزیابی می کند . همچنین  بررسی می کند که کجا برتری دارد و در کجا نیاز به پیشرفت دارد.

شما می توانید از ابزارهای رایگان ممیزی سئو استفاده کنید. اما بصیرت یک تیم متخصصان سئو را برای کسب و کار شما ارائه نمی دهند. به همین دلیل خدمات سئو باید شامل ممیزی باشد. اگر شرکتی که انتخاب کرده اید این کار را نکنند ، نشان دهنده عدم آمادگی آنها برای سرمایه گذاری شماست.

عدم وجود ممیزی سئو همچنین می تواند نشان دهد که آژانس مورد نظر قصد ایجاد استراتژی سفارشی برای تجارت شما را ندارد. در عوض ،  از الگو استفاده می کنند ، به همین دلیل است که آنها نمی خواهند وقت خود را برای بازرسی سایت شما اختصاص دهند. بهترین استراتژی ها متناسب با کسب و کار شما را نام تجاری شما و مخاطبان شما ارائه می دهند.

۲- تجزیه و تحلیل رقبا

مهم نیست که صنعت شما چقدر عالی است ،در نهایت شما می توانید با خدمات سئو خود تجزیه و تحلیل رقبا انجام دهید. با ابزار تجزیه و تحلیل رقبا ، شرکت سئو شما می تواند رقبای آنلاین و آفلاین  شما را کشف کند. این کشف می تواند استراتژی شما تغییر و به سمت درست هدایت کند. و به شما کمک می کند از ضعف های رقبا استفاده کرده و خود را ارتقا دهید.

در حالی که بسیاری از آژانس های سئو  تجزیه و تحلیل اولیه رقبا را جزئی از دمات خود می دانند ،  اما شما نیاز دارید که خدمات سئو خود را به شرکتی بسپارید که تجزیه و تحلیل رقبا را بخشی منظم از استراتژی شما می دانند. این شرکت ها به طور مداوم رقبای شما را ارزیابی می کنند ، همیشه به دنبال فرصت ها هستند.

خدمات سئو

تجزیه و تحلیل رقبا

۳- استراتژی سفارشی

یک استراتژی سفارشی جزء اصلی تعریف خدمات سئو است. وقتی رویکردی شخصی برای کسب و کار خود دارید ، می توانید بازده سرمایه گذاری (ROI) خود را از سئو به حداکثر برسانید. این به تماس ها ، سفارشات و بازدیدهای بیشتر از شرکت شما تعبیر می شود.

اگر روی خدمات سئو سرمایه گذاری می کنید ، تیم شما باید اطمینان حاصل کند که آژانس شما یک استراتژی سفارشی برای شرکت شما ارائه می دهد. این به این دلیل است که بسیاری از شرکت های سئو ، به ویژه آنهایی که خدمات سئو ارزان را تبلیغ می کنند ، استراتژی های برش کوکی یا کپی و چسباندن را ارائه می دهند.

با رویکرد برش کوکی در سئو ، کسب و کار شما حداکثر بازده بازگشت سرمایه را دریافت نمی کند. در بیشتر موارد ، شرکت ها با این نوع استراتژی ها در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر نمی شوند.  در این صورت به تجارت شما کمکی نمی کند . زیرا تنها ۲۵ درصد از کاربران از صفحه اول نتایج جستجو فراتر می روند.

به همین دلیل تیم شما باید روی خدمات شرکت های سئو که استراتژی های سفارشی ارائه می دهند سرمایه گذاری کند.

۴- بهینه سازی خارج از صفحه

هنگام سرمایه گذاری در خدمات سئو ، کاری که شرکت سئو برای شما انجام می دهد باید شامل بهینه سازی خارج از صفحه باشد. در سئو ، بهینه سازی خارج از صفحه به عوامل بهینه سازی خارج از وب سایت شما اشاره دارد. بهینه سازی خارج از وب بر رتبه شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال ، پروفایل بک لینک شما می تواند رتبه شما را در نتایج جستجو شکل دهد. نمایه بک لینک شما ، به عنوان مرجع ، به کمیت و کیفیت وب سایت هایی که به سایت شما پیوند دارند اشاره دارد. برای مثال ، یک وبلاگ نویس غذا می تواند هنگام به اشتراک گذاشتن کوکی های سفارشی که برای عروسی آنها تهیه کرده اید ، به وب سایت شما پیوند دهد.

به عنوان بخشی از خدمات یک شرکت سئو ،اغلب مواردی رابرای سئو خارج از صفحه ارائه می دهد که شامل موارد زیر می شوند:

  • تبلیغ محتوای وب سایت خود به وبلاگ نویسان و مدیران وب سایت
  • ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری برای وبلاگ سایت شما
  • نظارت بر ذکر نام شرکت شما در رسانه های اجتماعی توسط کاربران و افراد تأثیرگذار
  • بهینه سازی نمایه Google برای کسب و کار من

اگر نمی دانید که آیا یک آژانس سئو با خدمات سئو خود بهینه سازی خارج از صفحه را ارائه می دهد یا خیر ، فقط کافی است که از آنها  بپرسید! آنها می توانند نمای کلی از مواردی که خدمات سئو آنها شامل می شود ، و همچنین معنای محصولات قابل ارائه را به تیم شما ارائه دهند. به این ترتیب ، کارکنان شما می توانند هنگام انتخاب نمایندگی ، تصمیم متقابل بگیرند.

۵ – بهینه سازی روی صفحه

بهینه سازی روی صفحه یکی دیگر از اجزای مهم  سئو است. با بهینه سازی روی صفحه ، نمایندگی سئو شما در بهینه سازی ویژگی های وب سایت شما برای موتورهای جستجو جستجو Google متمرکز است.

چند نمونه از خدمات قابل ارائه سئو در صفحه عبارتند از:

  • به روز رسانی برچسب های عنوان ، توضیحات متا و برچسب های سرصفحه برای جستجو
  • بررسی معماری اطلاعات وب سایت شما ، تغییر مسیرها و ساختار پیوند داخلی
  • ایجاد نقشه سایت
  • بهینه سازی تصاویر سایت خود بر اساس بهترین شیوه ها
  • تحقیق و بهینه سازی وب سایت خود با کلمات کلیدی ارزشمند و مرتبط
  • تجزیه و تحلیل قابلیت استفاده ، سرعت و طراحی سایت شما

در بیشتر موارد ، بهینه سازی روی صفحه بخش قابل توجهی از خدمات سئو شما را تشکیل می دهد. به همین دلیل است که اگر یک شرکت سئو، سئوی داخلی را ارائه نمی دهد ،  انگار که اصلاً هیچ خدماتی  را ارائه نمی دهد ، و  تیم شما باید نمایندگی دیگری پیدا کند.

۶- گزارشات ماهانه

در مورد خدمات سئو ، شفافیت ضروری است. شما آژانسی می خواهید که تیم شما بتواند به آن اعتماد کند . به همین دلیل همکاری با یک شرکت سئو که شامل گزارشات ماهانه منظم است بسیار مهم است.

با گزارش عملکرد ، کسب و کار شما می تواند بینش فوری از نتایج استراتژی سئو شما دریافت کند. به عنوان مثال ، گزارش شما ممکن است ترافیک  وب سایت شما ، نرخ تبدیل و رتبه بندی نتایج جستجو را پوشش دهد.

علاوه بر دریافت گزارش ماهانه ، خدمات شرکت سئو شما باید شامل وقت با مدیر حساب اختصاصی شما نیز باشد. هنگامی که جلسات منظمی با مدیر حساب خود داشته باشید ، تیم شما می تواند سوالات خود را بپرسد ، گزارش شما را به صورت تک به تک و موارد دیگر بررسی کنند.

به طور خلاصه ، جلسات معمول به شما و تیم شما کمک می کند تا با استراتژی های مخصوص کار خود،  آشنا شوید.

۷- بهینه سازی پیشرونده

سئو یک استراتژی مداوم است ، به همین دلیل است که در تعریف خدمات سئو به طور کلی بر مشارکت کسب و کار شما با آژانس سئو شما تأکید می شود. شما به طور مداوم با آژانس خود همکاری می کنید . به همین دلیل است که شرکت های سئو باید به عنوان توسعه کسب و کار شما عمل کنند.

همچنین به همین دلیل است که خدمات آنها باید شامل بهینه سازی پیشرونده باشد. با بهینه سازی مداوم ، آژانس سئو شما سایت شما را به صورت مداوم بهینه می کند. حتی بعد از اینکه سایت شما با استانداردهای سئو مطابقت دارد ، آنها همچنان راه هایی را برای بهبود و ارتقای استراتژی سئو خود پیدا می کنند . این کار به شما این امکان  را می دهد  که درآمد بیشتری از سئو کسب کنید.

به عنوان مثال ، مدیر حساب اختصاصی شما ممکن است کلمات کلیدی دیگری را برای کسب و کار شما پیدا کند. این کشف به محتوای جدیدی تبدیل می شود که منجر به تبلیغ آن محتوا برای وبلاگ نویسان و مدیران وب در صنعت شما می شود.

مهم نیست که استراتژی سئو شما چقدر پیشرفته یا موفق است . شرکت و آژانس سئو شما می توانند آن را یک درصد بهتر کنند. به همین دلیل است که مشاغل شما  باید با نمایندگی که آن را تشخیص می دهد و پتانسیل سایت شما را می بیند مشارکت داشته باشد.

منبع:

https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/seo-specialist

 

https://www.webfx.com/blog/seo/what-are-seo-services/

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

برای چاپ این مطلب بر روی دکمه printکلیک کنید

Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید